Romsdalshalvøya
Interkommunale
Renovasjonsselskap IKS
RIR Næring

Hentevarsel på telefon

Med appen Min renovasjon kan du få hentekalender, varslingstjeneste, sorteringsinfo og annen informasjon knyttet til eiendommen din rett på telefonen.

Appen laster du ned gratis fra Google Play (for Android) eller App Store (for Iphone).

Første gang du tar appen i bruk må du velge hvilken kommune du tilhører. Deretter registrerer du gateadressen din eller gårds- og bruksnummeret. Slik får du den informasjonen som gjelder akkurat deg.

Du kan også registrere flere adresser under menyvalget "Mine steder". Dette er en nyttig funksjon om du for eksempel har en slektning som må ha hjelp til å følge opp renovasjonen, eller om du skal passe huset til en venn som er bortreist.

2020: Molde og Hustadvika

Bor du i en av kommune som er berørt av kommunesammenslåingen må du legge inn adressen din på nytt. Dette gjelder også de som bor i den gamle Molde kommune, siden den nye kommunen har fått nytt kommunenummer.  Slett den gamle oppføringen og søk opp adressen på nytt i den nye kommunen.

Slik gjør du det:
1. Gå inn i appen Min renovasjon på mobilen din.
2. Slett adressen som allerede har lagt inn.
- For iPhone: Trykk og hold på adressen. Dra mot venstre.
- For Android: Trykk og hold på adressen . Velg "Slett".
3. Velg "Legg til sted" eller trykk på +tegn i høyre hjørne.
4. Velg kommune og adresse på nytt.
5. Klikk på "Tømmekalender" og sett varsel.

Hentekalender med varsel

Hentekalenderen viser datoene for de kommende avfallstømmingene, og hva slags avfall som hentes hvilke dager. Det er også mulig å aktivere varsling på et ønsket tidspunkt. Da sier telefonen din i fra når det er på tide å sette fram dunken. I likhet med appen er disse varslene helt gratis.

Returpunkt og miljøstasjoner

Oversikt over returpunkt viser deg i kart hvor nærmeste returpunkt er, og hva som kan leveres der. Du finner også en oversikt over miljøstasjonene våre, med åpningstider, kontaktinfo og beliggenhet i kart.

Melding

Du kan varsle fra om feil eller gi andre tilbakemeldinger til RIR gjennom appen. Da blir meldingen knyttet til riktig eiendom i vårt register, og vi får en raskere og mer effektiv behandling av henvendelsen.