Privat Næring
To kundekort liggende på et bord

Sist oppdatert: 01.06.2023

Kundekort for næringsdrivende

Nå må alle næringsdrivende som vil levere avfall til RIR sine gjenvinningsstasjoner ha kundekort for å få levere på kreditt.

Vi har byttet betalingssystem og innfører ny løsning for kundeidentifikasjon på gjenvinningsstasjonene våre. Dette gjør vi for at det skal bli lettere for næringskunder å levere avfall og sikre at faktura kommer riktig sted. Det gir også bedre muligheter for bedrifter å levere avfall på kreditt til de mindre gjenvinningsstasjonene rundt i distriktet vårt.

Hva innebærer det for bedrifter som vil være kunde?

Bedriften må ha eget kundeforhold hos RIR IKS for å kunne bruke gjenvinningsstasjonene. Er dere i dag kunde hos RIR Næring, må dere i tillegg søke om å bli gjenvinningsstasjonskunde hos RIR IKS.

Den som leverer avfall for en bedrift, må vise kundekort ved hvert besøk. En bedrift kan ha flere kundekort knyttet til samme kundenummer. Hvert kort vil koste kr. 125,- i anskaffelse.

Uten kundekort må hver enkelt leveranse betales kontant eller med betalingskort.

Alt avfall som leveres til gjenvinningsstasjonene vil bli fakturert per kubikk, ikke vekt. I Årødalen vil vi skille mellom leveranser til gjenvinningsstasjonen og større leveranser direkte til anlegget.

Pris per kubikk er vil per 1. mai være kr. 400 inkl. mva.

Hvordan få kundekort

Fyll ut dette søknadsskjemaet.

Alle som søker om kundekort vil bli kredittsjekket.

Hvorfor er RIR to forskjellige firma?

For å unngå sammenblanding av økonomien til den gebyrfinansierte håndteringen av husholdningsavfall i RIR IKS, og den konkurranseutsatte næringsvirksomheten til RIR Næring AS.

Gjenvinningsstasjonene drives av RIR IKS, og er først og fremst et tilbud til privatpersoner. I tillegg kan mindre næringsvirksomheter benytte stasjonene, men disse må da betale en pris som gjenspeiler den faktiske kostnaden ved å motta og behandle avfall.

Kundeidentifikasjon er i denne sammenhengen viktig for å unngå å belaste husholdningene med kostnader knyttet til avfall fra næringsvirksomheter.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.